21 jan. 2013

Vill du känna lite glädje i vintermörkret..?




Då rekommenderar jag denna bok som även finns filmatiserad med härliga Julia Roberts i huvudrollen.
Den är både lättläst, rolig och slukade mig direkt.

Boken börjar med en kvinna som precis kommit in i sin 30 årskris.

Hon är gift, bor i ett hus utanför staden, har ett framgångsrikt jobb och försöker få barn men inom henne fattas den inre lyckan som inte kan köpas för pengar. Hon skiljer sig och går in i en depression som tillslut får henne att bestämma sig för att ge sig ut på sitt livs resa under ett år.

Hon får lära sig konsten att njuta i Italien, konsten att nå sinnesro i Indien och konsten att hitta sin inre balans i Indonesien.

Boken är väldigt inspirerande och handlar om att finna sig själv när man tar ansvar för sitt eget mående samtidigt som det är en reseskildring.

Jag drogs verkligen in i boken och hade svårt att lägga ifrån mig den tills sista blad.

Den är fylld med glädje, drömmar, mystik och mycket mer.

Slutligen kan jag bara säga läs den !

Titel: Lyckan, kärleken och meningen med livet

Författare: Elizabeth Gilbert

/Linda Sandström